warsztaty i szkolenia.Szkolenie jest najlepszym rozwiązaniem w przypadku, gdy większa grupa pracowników potrzebuje wsparcia w usprawnieniu metod pracy lub rozwoju kompetencji
|
Dysponujemy profesjonalnymi studiami przypadków oraz atrakcyjnymi grami szkoleniowymi, które pozwalają poznać i wdrożyć wiedzę i praktyczne umiejętności według skutecznej zasady „nauki poprzez doświadczenie”.
Dla rzeczywistych zespołów chcących poprawić współpracę dla realizacji celów lub rozwiązania problemu - przygotowujemy dedykowane warsztaty. Zależnie od potrzeb i sytuacji konsultant przyjmuje rolę facylitatora, trenera lub tymczasowego managera. |
Narzędzia i metodyka przygotowania i prowadzenia zajęć
1. Konsultacje ze Zleceniodawcą
Kształt programowy projektu szkoleniowego jest każdorazowo opracowywany w wyniku rozpoznania potrzeb i oczekiwań Zamawiającego. Przewidujemy:
· spotkanie konsultacyjne z Zamawiającym: cele biznesowe, opisy stanowisk, organizacja pracy, modele kompetencyjne, charakterystyka uczestników; · kwestionariusz online dla wszystkich uczestników; · opcjonalnie: wywiady/obserwacje pracy wybranych uczestników (bezpośrednie lub telefoniczne). Działania te pozwolą nam lepiej uzgodnić priorytety oraz zweryfikować proponowane programy i dobrać najlepsze studia przypadków i ćwiczenia. Uzgodnimy również zasady monitorowania projektu podczas jego realizacji, aby zapewnić jego skuteczność i dopasowanie do aktualnych potrzeb i wymagań. 2. Zadania domowe
Zarówno przed jak i po każdym etapie szkolenia przygotujemy tzw. "zadania domowe", których celem jest przygotowanie się do kolejnego i/lub podsumowanie zakończonego warsztatu. Zadania domowe będą na ogół monitorowane online. Zadania mogą polegać na zastosowaniu określonej metody pracy, odpowiedzi na pytania lub przeczytaniu rekomendowanej literatury.
3. Gry szkoleniowe
Gra jest bardzo atrakcyjną formą szkolenia, realizującą zasadę "nauki poprzez doświadczenie". Scenariusz gry wprowadza rywalizujące zespoły uczestników w wirtualny, abstrakcyjny świat. Aby wygrać - trzeba w kreatywny sposób wykorzystać narzędzia i umiejętności związane z tematem szkolenia. Po zakończeniu poszukujemy analogii i wniosków do zastosowania w rzeczywistych działaniach biznesowych.
4. Studia przypadków i symulacje
Symulacje rzeczywistych sytuacji biznesowych takich jak: spotkania, prezentacje i zebrania (również w wersji online), są najważniejszym narzędziem dydaktycznym w szkoleniach z zakresu zarządzania i sprzedaży. Każda "scenka" będzie poddana analizie mocnych i słabych stron oraz elementów do poprawy - zgodnie z zasadami udzielania informacji zwrotnej.
5. Narzędzia analityczne
Podczas zajęć będziemy wykonywać wiele ćwiczeń, których celem będzie nauka wykorzystania proponowanych narzędzi analitycznych (tabele, arkusze kalkulacyjne) usprawniających pracę. Należą do nich m.in.: agenda/notatka ze spotkania, lista zadań, analiza Klienta, mapa zespołu.
6. Materiały szkoleniowe
Zapewniamy wszystkim uczestnikom materiały szkoleniowe zawierające opisy teoretyczne, zestawy ćwiczeń i narzędzi analitycznych. Zeszyty ćwiczeń będą przygotowane w formie papierowej do wykorzystania podczas zajęć, a materiały szkoleniowe przesyłane uczestnikom w formacie PDF.
7. Plany działania
Każde szkolenie będzie zakończone sporządzeniem indywidualnych planów działania każdego z uczestników, które będą deklaracjami zastosowania wybranych elementów szkolenia w praktyce zawodowej.
8. Ankiety satysfakcji uczestników
Proponujemy ocenę efektywności szkoleń na poziomie reakcji uczestników - poprzez badanie ankietowe.
9. Raporty poszkoleniowe
Po zakończeniu projektu zaprezentujemy raport końcowy zawierający:
Dodatkowo przygotujemy dla wszystkich uczestników certyfikaty ukończenia szkoleń. |