Badanie 360 stopni jest jednym z najlepszych sposobów ewaluacji kompetencji i wspomagania rozwoju pracowników. Największą zaletą tego badania jest wielokierunkowość oceny; pracownik ocenia sam siebie oraz dostaje informacje zwrotne od różnych grup pracowników/respondentów, z którymi pozostaje w relacjach służbowych. W efekcie uzyskuje kompleksowy obraz swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju.
Raport z badania dostarcza pracownikowi wiedzy o tym, jak postrzegany przez innych oraz jest doskonałym punktem wyjścia do planowania działań rozwojowych. |
Największą korzyścią z przyjęcia naszej oferty jest to, że wnioski z przeprowadzonego badania są rzetelne, obiektywne i ściśle powiązane z profilami kompetencyjnymi uczestników. Wynika to z tego, że opracowanie metody, przygotowanie raportów i przekazanie indywidualnych informacji zwrotnych są przeprowadzane przez zespół konsultantów o wieloletnim doświadczeniu, zarówno menedżerskim jak i w realizacji programów rozwoju kapitału ludzkiego. Ponadto zewnętrzny konsultant zbierający i przetwarzający dane wpływa pozytywnie na zaufanie do narzędzia oceny kompetencji.
Dla każdego stanowiska objętego badaniem opracujemy kwestionariusz oparty na profilu kompetencyjnym tego stanowiska oraz plan projektu, zawierający harmonogram oraz zasady komunikacji w projekcie. Pytania szczegółowe do kompetencji będą odpowiadać opisowi kompetencji (ze zmianami redakcyjnymi wynikającymi ze specyfiki narzędzia 360 stopni). |
Badanie jest przeprowadzane poprzez formularze elektroniczne, które zapewnią poufność oraz precyzję zbierania danych i opinii. Zgodnie z przygotowanym planem projektu, każdy uczestnik otrzyma od konsultanta notkę email zawierającą opis badania, instrukcję oraz link do kwestionariusza. Dostępność kwestionariusza jest ograniczona w czasie, zwykle ok. 7 do 10 dni.
Wypełnianie kwestionariusza trwa ok. 20-30 min. Czas zależy od liczby ocenianych kompetencji.
Wynikiem badania 360 stopni jest indywidualny raport dla każdego ocenianego pracownika.
Ostatnim elementem usługi są sesje informacji zwrotnych z uczestnikami i managerami prowadzone metodą audiowizualnej telekonferencji.
Wypełnianie kwestionariusza trwa ok. 20-30 min. Czas zależy od liczby ocenianych kompetencji.
Wynikiem badania 360 stopni jest indywidualny raport dla każdego ocenianego pracownika.
Ostatnim elementem usługi są sesje informacji zwrotnych z uczestnikami i managerami prowadzone metodą audiowizualnej telekonferencji.