Klient: międzynarodowa firma handlowo-usługowa Przesłanki projektu: Firma zamierzała przeprowadzić projekt redukcji biur regionalnych w Polsce. Planowano uruchomienie wirtualnych zespołów handlowych i serwisowych, które będą operować w modelu „biura domowego” (Home Office) i pracy u Klientów. Dotychczas pracownicy podlegali w strukturze macierzowej zarówno szefom oddziałów (redukcja stanowiska) jak i managerom merytorycznym. Stawia to zupełnie nowe wyzwania przed menedżerami i ich zespołami, którzy powinni zadbać o zbudowanie kultury wysokich wyników w warunkach rozproszenia podległych zespołów, przy jednoczesnej potrzebie utrzymania współdziałania na szczeblu lokalnym. Cele projektu:
|
Etapy projektu:
Rezultaty projektu:
- Diagnoza zespołów
- Poziomu wirtualizacji zespołu (rozproszenie, zmianowość pracy, różnice kulturowe, zmienność składu zespołu, model zatrudnienia)
- Zgodności celów organizacyjnych, zespołowych i indywidualnych
- Zgodności postaw członków zespołów
- Wzajemnej wiedzy o sobie członków nowych zespołów
- Warsztaty dla liderów zespołów, wybrane zagadnienia:
- Fundamenty pracy zespołowej
- Budowanie zaufania na odległość
- Metody i narzędzia komunikacji w zespole (w tym wirtualne zebrania)
- Kreatywne rozwiązywanie problemów
- Nowy model przywództwa w wirtualnym zespole
- Warsztaty dla rzeczywistych zespołów (lider wraz z członkami)
- Wnioski z diagnozy
- Efektywność zespołu w modelu Insights Discovery
- Kontrakty komunikacyjne zespołu
- Budowanie kultury informacji zwrotnych
Rezultaty projektu:
- Uruchomienie nowej struktury organizacyjnej, która pozwoliła obniżyć koszty operacyjne
- Wzrost motywacji pracowników, którzy uzyskali większą swobodę działania w ramach systemu zarządzania poprzez cele
Pozostałe przykłady zrealizowanych projektów: