• start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version
Business Potential Discovery
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version

Podstawy zarządzania projektami
szkolenie 1-dniowe

Niezależnie od stosowanej, nazwanej metodyki zarządzania projektem, istnieją pewne uniwersalne zasady inicjowania, planowania i kontroli projektów. Szkolenie odpowiada na pytanie „Jak zacząć?” i zawiera podstawowe narzędzia, które istotnie zwiększają szanse na realizację celów projektu w ramach budżetu i na czas.
Jednym z największych wyzwań pracy w macierzowej strukturze organizacyjnej jest komunikacja i motywacja zespołu projektowego, którego członkowie mają różnych przełożonych. Aby pogłębić te umiejętności, zapraszamy dodatkowo na nasze szkolenia związane z komunikacją w zespołach, zarówno stacjonarnych, jak i wirtualnych.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
  • Współpracy z interesariuszami projektu
  • Definiowania projektów: celów, zakresu, zasobów i terminów
  • Tworzenia planów,  harmonogramów i macierzy odpowiedzialności
  • Zarządzania ryzykiem
  • Monitorowania i kontroli projektu
 
PROGRAM SZKOLENIA:  
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
Wprowadzenie
  • Przedstawienie agendy i uzgodnienie zasad prowadzenia warsztatu
  • Kluczowe etapy realizacji projektu

Określanie wymagań projektowych
  • Analiza interesariuszy
  • Ustalanie celu biznesowego
  • Potrójne ograniczenia
  • Zarządzanie portfelem projektów – jak uzgodnić priorytety
  • Wybór zasadniczej metodyki projektowej: projekty kaskadowe vs projekty zwinne

Definiowanie Projektu
  • Struktura podziału pracy (WBS) i inne sposoby uzgadniania zakresu i listy zadań
  • Powołanie zespołu projektowego
  • Struktura organizacyjna projektu
  • Odpowiedzialność Lidera Projektu
  • Rola Project Portfolio Managera
  • Karta Projektu

Planowanie Projektu i organizowanie pracy zespołu
  • Diagramy sieciowe i czasowe
  • Przydział zasobów
  • Budżetowanie i cash-flow projektu
  • Macierz odpowiedzialności i uprawnień
  • Narzędzia informatyczne

Zarządzanie ryzykiem
  • Identyfikacja ryzyk
  • Macierz prawdopodobieństwa i uciążliwości
  • Planowanie reakcji na ryzyko

Monitorowanie i kontrolowanie projektu
  • Systemy raportowania
  • Systemy podejmowania decyzji
  • Zarządzanie zmianą

Zamknięcie projektu
  • Rozliczenie projektu
  • Podsumowanie projektu

 
Zajęcia mają charakter interaktywny. Przewidujemy studia przypadków, dyskusje kierowane, praktyczne propozycje dokumentów dotyczących planowania i kierowania projektami.

TRENERZY: Jerzy Kołodziej, Wojciech Zezula
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA



Proudly powered by Weebly
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version