• start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version
Business Potential Discovery
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version

Zarządzanie czasem i efektywność biznesowa
szkolenie 2-dniowe

Umiejętność organizacji pracy jest podstawą i warunkiem koniecznym efektywnego funkcjonowania w biznesie. Pozwala realizować cele i budować autorytet w organizacji i w relacjach z partnerami zewnętrznymi.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
  • Definiowania celów biznesowych i wyznaczania priorytetów
  • Planowania pracy
  • Eliminowania zakłóceń podczas realizacji planów
  • Doboru narzędzi komunikacji podczas realizacji wspólnych przedsięwzięć ze współpracownikami
 
PROGRAM SZKOLENIA:  
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.

DZIEŃ I
Wprowadzenie
  • Przedstawienie agendy
  • krótkie autoprezentacje uczestników
  • Po co tu jesteśmy? – oczekiwania uczestników
Definiowanie celów
  • Zasady definiowania celów biznesowych
  • Różnice pomiędzy zarządzaniem poprzez cele a poprzez zadania
 Analiza efektywności działań
  • Wyniki statystyczne z kwestionariuszy wypełnionych przed szkoleniem
  • Analiza jakościowa: na ile odczuwamy presję czasu w pracy
  • Analiza ilościowa: Sposób badania własnej efektywności

Lista zadań dla potrzeb codziennego planowania operacyjnego
  • Źródła zadań do wykonania (reaktywne, aktywne i proaktywne)
  • Zasady prowadzenia listy
  • Powiązanie listy zadań z pocztą elektroniczną i innymi narzędziami komunikacji  (Inbox zero)
  • Narzędzia informatyczne: MS Outlook, Nozbe, G-Suite, Monday.com, inne – wg ustaleń
Gra szkoleniowa „Droga do celu” – rywalizacja w 4 konkurencyjnych zespołach
W pierwszej części Zespoły:
  • zapoznają się z instrukcją, która zawiera m.in. zestaw zadań wraz z punktacją za ich prawidłowe wykonanie;
  • opracowują taktykę i plan wykonania zadań uwzględniając punktację, potrzebne zasoby i ich organizację oraz zasady kontroli jakości;
  • składają pisemne zobowiązania zawierające listę zadań, które zamierzają wykonać w drugiej części gry.
W części drugiej zespoły wykonują zadeklarowane zadania i dostarczają w uzgodnionym czasie ich rezultaty do trenera. Zwycięża zespół, który zdobędzie największą liczbę punktów. Można je otrzymać tylko za wcześniej zadeklarowane i dobrze wykonane zadania. Okazuje się ponadto, że nie można wykonać własnych zadań bez konsultacji i wymiany informacji z innymi zespołami.
   
DZIEŃ II
 Podsumowanie gry z pierwszego dnia
  • ogłoszenie wyników i zwycięzców
  • wnioski szkoleniowe
  • dyskusja
 Planowanie operacyjne
  • Metody ustalania priorytetów
  • Plan dnia – rezerwacja czasu na spotkania i zadania
  • Krzywa koncentracji
  • Kalendarz elektroniczny vs papierowy
  • Studium przypadku
 Narzędzia pracy grupowej i wybrane elementy zarządzania projektami
  • Współdzielone pliki i notatki w „chmurze” (Evernote, OneNote, inne)
  • Struktura Podziału Pracy w projektach jako źródło zadań
  • Różnice pomiędzy  projektami kaskadowymi a zwinnymi
  • Kategoryzacja zadań projektowych jako metoda zintegrowania ich z listą zadań operacyjnych
  • Przegląd aplikacji komputerowych: MS Project (projekt kaskadowy), Trello (projekt zwinny)
  • Inne narzędzia pracy grupowej (wg uzgodnień)
  • Ćwiczenia
Eliminowanie zakłóceń w pracy
  • Rodzaje dystraktorów i „złodziei czasu” w realizacji własnego planu pracy
  • Wykorzystanie metod analizy ryzyka przy wdrożeniu planu pracy
  • Czynnik ludzki: możliwości asertywnej komunikacji
  • Ćwiczenia
 Podsumowanie szkolenia
  • 7 nawyków skutecznego działania Stephena Coveya
  • plany działania uczestników
  • zadanie domowe - postwork

 Zajęcia będą miały charakter interaktywnych warsztatów. Uczestnicy zostaną zaangażowani w rozwiązywanie studiów przypadków, atrakcyjną grę szkoleniową, symulacje rozmów z pracownikami oraz dyskusje osadzone  w realiach ich pracy.
 

TRENERZY: Wojciech Zezula
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA




Proudly powered by Weebly
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version