Umiejętność organizacji pracy jest podstawą i warunkiem koniecznym efektywnego funkcjonowania w biznesie. Pozwala realizować cele i budować autorytet w organizacji i w relacjach z partnerami zewnętrznymi.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
PROGRAM SZKOLENIA:
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
DZIEŃ I
Wprowadzenie
Lista zadań dla potrzeb codziennego planowania operacyjnego
W pierwszej części Zespoły:
DZIEŃ II
Podsumowanie gry z pierwszego dnia
Zajęcia będą miały charakter interaktywnych warsztatów. Uczestnicy zostaną zaangażowani w rozwiązywanie studiów przypadków, atrakcyjną grę szkoleniową, symulacje rozmów z pracownikami oraz dyskusje osadzone w realiach ich pracy.
TRENERZY: Wojciech Zezula
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Definiowania celów biznesowych i wyznaczania priorytetów
- Planowania pracy
- Eliminowania zakłóceń podczas realizacji planów
- Doboru narzędzi komunikacji podczas realizacji wspólnych przedsięwzięć ze współpracownikami
PROGRAM SZKOLENIA:
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
DZIEŃ I
Wprowadzenie
- Przedstawienie agendy
- krótkie autoprezentacje uczestników
- Po co tu jesteśmy? – oczekiwania uczestników
- Zasady definiowania celów biznesowych
- Różnice pomiędzy zarządzaniem poprzez cele a poprzez zadania
- Wyniki statystyczne z kwestionariuszy wypełnionych przed szkoleniem
- Analiza jakościowa: na ile odczuwamy presję czasu w pracy
- Analiza ilościowa: Sposób badania własnej efektywności
Lista zadań dla potrzeb codziennego planowania operacyjnego
- Źródła zadań do wykonania (reaktywne, aktywne i proaktywne)
- Zasady prowadzenia listy
- Powiązanie listy zadań z pocztą elektroniczną i innymi narzędziami komunikacji (Inbox zero)
- Narzędzia informatyczne: MS Outlook, Nozbe, G-Suite, Monday.com, inne – wg ustaleń
W pierwszej części Zespoły:
- zapoznają się z instrukcją, która zawiera m.in. zestaw zadań wraz z punktacją za ich prawidłowe wykonanie;
- opracowują taktykę i plan wykonania zadań uwzględniając punktację, potrzebne zasoby i ich organizację oraz zasady kontroli jakości;
- składają pisemne zobowiązania zawierające listę zadań, które zamierzają wykonać w drugiej części gry.
DZIEŃ II
Podsumowanie gry z pierwszego dnia
- ogłoszenie wyników i zwycięzców
- wnioski szkoleniowe
- dyskusja
- Metody ustalania priorytetów
- Plan dnia – rezerwacja czasu na spotkania i zadania
- Krzywa koncentracji
- Kalendarz elektroniczny vs papierowy
- Studium przypadku
- Współdzielone pliki i notatki w „chmurze” (Evernote, OneNote, inne)
- Struktura Podziału Pracy w projektach jako źródło zadań
- Różnice pomiędzy projektami kaskadowymi a zwinnymi
- Kategoryzacja zadań projektowych jako metoda zintegrowania ich z listą zadań operacyjnych
- Przegląd aplikacji komputerowych: MS Project (projekt kaskadowy), Trello (projekt zwinny)
- Inne narzędzia pracy grupowej (wg uzgodnień)
- Ćwiczenia
- Rodzaje dystraktorów i „złodziei czasu” w realizacji własnego planu pracy
- Wykorzystanie metod analizy ryzyka przy wdrożeniu planu pracy
- Czynnik ludzki: możliwości asertywnej komunikacji
- Ćwiczenia
- 7 nawyków skutecznego działania Stephena Coveya
- plany działania uczestników
- zadanie domowe - postwork
Zajęcia będą miały charakter interaktywnych warsztatów. Uczestnicy zostaną zaangażowani w rozwiązywanie studiów przypadków, atrakcyjną grę szkoleniową, symulacje rozmów z pracownikami oraz dyskusje osadzone w realiach ich pracy.
TRENERZY: Wojciech Zezula
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA