UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
PROGRAM SZKOLENIA:
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
DZIEŃ I: PRZYGOTOWANIE SZKOLEŃ
Definiowanie celu szkolenia
DZIEŃ II: PROWADZENIE SZKOLEŃ
Rozpoczęcie szkolenia
DZIEŃ III: WARSZTATY PRAKTYCZNE
Zajęcia będą miały charakter interaktywnych warsztatów. Rekomendujemy przerwę przed trzecim dniem szkolenia, podczas której uczestnicy przygotują fragmenty własnych szkoleń.
TRENERZY: Wojciech Zezula
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA
- Przygotowania szkoleń
- Właściwego doboru metod i narzędzi dydaktycznych
- Budowania partnerskiego zaangażowania grupy
- Cierpliwości i empatii dla uczestników podczas zajęć, jak i jednocześnie zdecydowania w zarządzaniu przebiegiem szkolenia
- Osiągania celów szkoleniowych wg mierzalnych kryteriów
PROGRAM SZKOLENIA:
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
DZIEŃ I: PRZYGOTOWANIE SZKOLEŃ
Definiowanie celu szkolenia
- Aspekty związane z wiedzą
- Kompetencje i umiejętności jako wyuczenie zachowań
- prezentacja - wykład
- kwestionariusze i testy
- próby wykonania
- prowadzenie dyskusji
- studia przypadków
- symulacje
- gry
- Dobór adekwatnych środków przekazu
- Specyfika użycia slajdów, tablicy, flipchartu
- Multimedia
- Cykl Kolba i inne rekomendacje
- Sprzężenia zwrotne
- Wybór kolejności tematów i ćwiczeń
- Uwzględnienie cykli koncentracji uczestników
- Zeszyty ćwiczeń
- Materiały merytoryczne – forma i treść
- Akcesoria do ćwiczeń i gier
DZIEŃ II: PROWADZENIE SZKOLEŃ
Rozpoczęcie szkolenia
- Wstęp
- Przełamywanie barier w interakcji z trenerem i innymi uczestnikami
- integracja grupy
- zebranie oczekiwań uczestników
- Klarowne wyjaśnianie ćwiczeń
- Wyznaczanie ról w ćwiczeniach
- Zasady udzielania informacji zwrotnych
- Sesje pytań i odpowiedzi
- Obserwacja grupy i nadawanie odpowiedniego tempa zajęć
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
- „kamienie milowe” szkolenia
- Kontrakt z grupą dotyczący organizacji i punktualności
- Poziom reakcji
- Poziom wiedzy
- Poziom zachowania
- Poziom efektów biznesowych
DZIEŃ III: WARSZTATY PRAKTYCZNE
Zajęcia będą miały charakter interaktywnych warsztatów. Rekomendujemy przerwę przed trzecim dniem szkolenia, podczas której uczestnicy przygotują fragmenty własnych szkoleń.
TRENERZY: Wojciech Zezula
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA