Narzędzia i metodyka przygotowania i prowadzenia zajęć
1. Konsultacje ze Zleceniodawcą
Kształt programowy projektu szkoleniowego jest każdorazowo opracowywany w wyniku rozpoznania potrzeb i oczekiwań Zamawiającego. Przewidujemy:
2. Zadania domowe
Zarówno przed jak i po każdym etapie szkolenia będziemy przygotujemy tzw. "zadanie domowe", którego celem jest przygotowanie się do kolejnego i/lub podsumowanie zakończonego warsztatu. Zadania domowe będą na ogół monitorowane online. Zadania mogą polegać na zastosowaniu określonej metody pracy, odpowiedzi na pytania lub przeczytaniu rekomendowanej literatury.
3. Gry szkoleniowe
Gra jest bardzo atrakcyjną formą szkolenia, realizującą zasadę "nauki poprzez doświadczenie". Scenariusz gry wprowadza rywalizujące zespoły uczestników w wirtualny, abstrakcyjny świat. Aby wygrać - trzeba w kreatywny sposób wykorzystać narzędzia i umiejętności związane z tematem szkolenia. Po zakończeniu poszukujemy analogii i wniosków do zastosowania w rzeczywistych działaniach biznesowych.
4. Studia przypadków i symulacje
Symulacje rzeczywistych sytuacji biznesowych takich jak: spotkania, prezentacje i zebrania (również w wersji online), są najważniejszym narzędziem dydaktycznym w szkoleniach z zakresu zarządzania i sprzedaży. Każda "scenka" będzie poddana analizie mocnych i słabych stron oraz elementów do poprawy - zgodnie z zasadami udzielania informacji zwrotnej.
5. Narzędzia analityczne
Podczas zajęć będziemy wykonywać wiele ćwiczeń, których celem będzie nauka wykorzystania proponowanych narzędzi analitycznych (tabele, arkusze kalkulacyjne) usprawniających pracę. Należą do nich m.in.: agenda/notatka ze spotkania, lista zadań, analiza Klienta, mapa zespołu.
6. Materiały szkoleniowe
Zapewniamy wszystkim uczestnikom materiały szkoleniowe zawierające opisy teoretyczne, zestawy ćwiczeń i narzędzi analitycznych. Zeszyty ćwiczeń będą przygotowane w formie papierowej do wykorzystania podczas zajęć, a materiały szkoleniowe przesyłane uczestnikom w formacie PDF.
7. Plany działania
Każde szkolenie będzie zakończone sporządzeniem indywidualnych planów działania każdego z uczestników, które będą deklaracjami zastosowania wybranych elementów szkolenia w praktyce zawodowej.
8. Ankiety satysfakcji uczestników
Proponujemy ocenę efektywności szkoleń na poziomie reakcji uczestników - poprzez badanie ankietowe.
9. Raporty poszkoleniowe
Po zakończeniu projektu zaprezentujemy raport końcowy zawierający:
Dodatkowo przygotujemy dla wszystkich uczestników certyfikaty ukończenia szkoleń.
Linki do przykładowych programów szkoleniowych:
Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów w zespole
Kreatywne myślenie i rozwiązywanie problemów
Zarządzanie zespołem
Zarządzanie zespołem rozproszonym i wirtualnym
Akty przywództwa
Zarządzanie projektami
Planowanie i facylitacja spotkań
Wartość różnorodności w budowaniu efektywnych zespołów
Zarządzanie czasem i efektywność biznesowa
Sprzedaż B2B
Profesjonalne prezentacje i wystąpienia
Negocjacje B2B
Przygotowanie i prowadzenie szkoleń (train the trainer)
Narzędzia i metodyka przygotowania i prowadzenia zajęć
1. Konsultacje ze Zleceniodawcą
Kształt programowy projektu szkoleniowego jest każdorazowo opracowywany w wyniku rozpoznania potrzeb i oczekiwań Zamawiającego. Przewidujemy:
- spotkanie konsultacyjne z Zamawiającym: cele biznesowe, opisy stanowisk, organizacja pracy, modele kompetencyjne, charakterystyka uczestników;
- kwestionariusz online dla wszystkich uczestników;
- opcjonalnie: wywiady/obserwacje pracy wybranych uczestników (bezpośrednie lub telefoniczne).
2. Zadania domowe
Zarówno przed jak i po każdym etapie szkolenia będziemy przygotujemy tzw. "zadanie domowe", którego celem jest przygotowanie się do kolejnego i/lub podsumowanie zakończonego warsztatu. Zadania domowe będą na ogół monitorowane online. Zadania mogą polegać na zastosowaniu określonej metody pracy, odpowiedzi na pytania lub przeczytaniu rekomendowanej literatury.
3. Gry szkoleniowe
Gra jest bardzo atrakcyjną formą szkolenia, realizującą zasadę "nauki poprzez doświadczenie". Scenariusz gry wprowadza rywalizujące zespoły uczestników w wirtualny, abstrakcyjny świat. Aby wygrać - trzeba w kreatywny sposób wykorzystać narzędzia i umiejętności związane z tematem szkolenia. Po zakończeniu poszukujemy analogii i wniosków do zastosowania w rzeczywistych działaniach biznesowych.
4. Studia przypadków i symulacje
Symulacje rzeczywistych sytuacji biznesowych takich jak: spotkania, prezentacje i zebrania (również w wersji online), są najważniejszym narzędziem dydaktycznym w szkoleniach z zakresu zarządzania i sprzedaży. Każda "scenka" będzie poddana analizie mocnych i słabych stron oraz elementów do poprawy - zgodnie z zasadami udzielania informacji zwrotnej.
5. Narzędzia analityczne
Podczas zajęć będziemy wykonywać wiele ćwiczeń, których celem będzie nauka wykorzystania proponowanych narzędzi analitycznych (tabele, arkusze kalkulacyjne) usprawniających pracę. Należą do nich m.in.: agenda/notatka ze spotkania, lista zadań, analiza Klienta, mapa zespołu.
6. Materiały szkoleniowe
Zapewniamy wszystkim uczestnikom materiały szkoleniowe zawierające opisy teoretyczne, zestawy ćwiczeń i narzędzi analitycznych. Zeszyty ćwiczeń będą przygotowane w formie papierowej do wykorzystania podczas zajęć, a materiały szkoleniowe przesyłane uczestnikom w formacie PDF.
7. Plany działania
Każde szkolenie będzie zakończone sporządzeniem indywidualnych planów działania każdego z uczestników, które będą deklaracjami zastosowania wybranych elementów szkolenia w praktyce zawodowej.
8. Ankiety satysfakcji uczestników
Proponujemy ocenę efektywności szkoleń na poziomie reakcji uczestników - poprzez badanie ankietowe.
9. Raporty poszkoleniowe
Po zakończeniu projektu zaprezentujemy raport końcowy zawierający:
- Informację o przebiegu szkoleń
- Wyniki ankiet
- Opinie i rekomendacje trenerów – dotyczące utrwalania nabytych umiejętności
Dodatkowo przygotujemy dla wszystkich uczestników certyfikaty ukończenia szkoleń.
Linki do przykładowych programów szkoleniowych:
Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów w zespole
Kreatywne myślenie i rozwiązywanie problemów
Zarządzanie zespołem
Zarządzanie zespołem rozproszonym i wirtualnym
Akty przywództwa
Zarządzanie projektami
Planowanie i facylitacja spotkań
Wartość różnorodności w budowaniu efektywnych zespołów
Zarządzanie czasem i efektywność biznesowa
Sprzedaż B2B
Profesjonalne prezentacje i wystąpienia
Negocjacje B2B
Przygotowanie i prowadzenie szkoleń (train the trainer)