• start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version
Business Potential Discovery
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version



​Projekt: „Zaawansowane techniki sprzedaży B2B”
​

Obraz
Klient:
 Producent i dystrybutor oprogramowania dla przedsiębiorstw
Przesłanki projektu:
Account Manager’owie i handlowcy uczestniczyli w wielu szkoleniach z zakresu umiejętności sprzedażowych. Były wartościowe i profesjonalnie przeprowadzone i wyjechali z nich pełni pomysłów i postanowień dotyczących tego, co zmienić i udoskonalić w procesach sprzedaży. I zwykle, w pierwszych tygodniach po szkoleniu próbowali je wdrożyć. Po jakimś czasie jednak zapał i determinacja mijają i ludzie wracają do starych, rutynowych zachowań. Dyrektor handlowy zastanawiał się, jak sprawić, aby nowe umiejętności wdrożyć na trwałe. Jedną z opcji było cykliczne powtórzenie szkoleń w tradycyjnej formule, po kilkunastu miesiącach. Jednak to rozwiązanie mogło być mało motywujące dla uczestników szkolenia. „Jak to? Znowu to samo?! My to znamy i chcemy coś nowego!” Tymczasem zamówienie bardziej zaawansowanych szkoleń jest nieskuteczne, bo podstawowe elementy nie zostały przecież wdrożone. Drugi sposób to coaching handlowców przez menedżera. Wspólny wyjazd, obserwacja i dyskusja. Pojawiły się  wątpliwości, czy menedżerowie sprzedaży znajdą czas, aby z każdym z handlowców pojechać do Klienta kilka razy? I czy zostaną zaprowadzeni do takiego Klienta, gdzie rzeczywiście będzie można zaobserwowac i usprawniać kluczowe umiejętności? Zaproponowaliśmy trzecią drogę: grywalizację w formie pełnej symulacji procesu sprzedaży.
​Cele projektu:
  • Ewaluacja rzeczywistych kompetencji handlowych
  • Rekomendacje dotyczące rozwoju umiejętności
  • Rekomendacje dotyczące optymalnej obsady działów handlowych (hunters and farmers)
  • Motywowanie handlowców do rozwoju i współpracy w zespołach

Etapy projektu:
  • Przygotowanie projektu we współpracy z dyrektorem handlowym (uzgodnienie celów i sposobów prowadzenia symulacji, modelowanie profilu klienta, uzgodnienie scenariusza gry)
  • Analiza psychometryczna zespołu handlowego Metodą Insights Discovery™: identyfikacja stylów sprzedaży
  • Przeprowadzenie gry-symulacji „Poławiacze Pereł” (handlowcy rywalizowali o intratne zamówienie klienta, którego przedstawiciele byli grani przez konsultantów, pełny proces sprzedaży B2B od umawiania spotkań z decydentami do negocjacji) 
  • Warsztat podsumowujący z uczestnikami
  • Indywidualne sesje informacji zwrotnych
  • Spotkanie podsumowujące z dyrektorem handlowym
 
Rezultaty projektu:
  • Cele projektu zostały osiągnięte
  • Planowane jest powtórzenie gry z innym scenariuszem

Pozostałe przykłady zrealizowanych projektów:
​
zespoły wirtualne
synergia zespołu
akademia managera
druga linia zarządzania
restrukturyzacja działu
planowanie strategii
Proudly powered by Weebly
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version