• start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version
Business Potential Discovery
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version

Wartość różnorodności w budowaniu efektywnych zespołów
szkolenie 2-dniowe

W większości współczesnych organizacji zespoły stają się coraz bardziej różnorodne: składają się nie tylko z osób różnej płci, w różnym wieku, z różnym doświadczeniem, a dołączają do nich często osoby pochodzące z innych krajów i kręgów kulturowych.
Czy taka różnorodność to atut? Czy też niesie ze sobą jakieś zagrożenia?
Odpowiedź na obydwa pytania jest twierdząca: z jednej strony różnorodność może być źródłem przewagi konkurencyjnej, ale może także powodować problemy na przykład w komunikacji czy stanowić źródło konfliktów.
Aby uniknąć negatywnych konsekwencji zróżnicowania, konieczne jest zdefiniowanie wspólnych wartości, co wyeliminuje zagrożenie wystąpieniem konfliktów i spowoduje poprawę komunikacji w zespole. Następnie będzie można wykorzystać potencjał różnorodnego zespołu.
Szkolenie pozwoli zdefiniować wartości indywidualne pracowników i wartości zespołowe. Szczególną uwagę chcemy zwrócić na wartość różnorodności i jej znaczenie dla efektywności zespołu. Pokażemy, jakie kryteria można przyjąć do zbadania różnorodności i jak wykorzystać potencjał różnorodności w budowaniu kultury organizacji, przewagi konkurencyjnej i motywacji pracowników.
Wskażemy jakie konkretne korzyści i mierzalne wyniki – na poziomie ekonomicznym i poza-ekonomicznym przynosi wykorzystanie różnorodnego zespołu.
Otrzymają Państwo wiedzę i narzędzia potrzebne do zaplanowania i wdrożenia strategii zarządzania różnorodnością w Waszej organizacji. 

 
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
  • Definiowania wartości organizacji/zespołu
  • Wykorzystania w praktyce różnych aspektów różnorodności w budowaniu zespołu
  • Świadomego budowania kultury organizacyjnej
  • Komunikacji z różnymi osobowościami
  • Kierowania zróżnicowanymi zespołami
 
PROGRAM SZKOLENIA:  
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników. Uczestnicy otrzymają indywidualne profile Insights Discovery. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
 
DZIEŃ I
Wprowadzenie:
  • Cele do realizacji
  • Zakres merytoryczny
  • Organizacja warsztatu
  • Oczekiwania uczestników warsztatu
 
Rola wartości w budowaniu zespołu
  • Zespół versus grupa pracowników - Co decyduje o tym, że mówimy o zespole?
  • Tworzenie systemu wartości lub definiowanie i rewizja istniejących
  • Wizualizacja i identyfikacja wartości (The coaching game)
 
Insights Discovery™
  • Osobista percepcja i preferencje
  • Różnorodność osobowości w oparciu o indywidualne raporty Insights Discovery
  • Ćwiczenia praktyczne
 
Różnorodność w zespole – jak sobie z nią radzić?
  • Niepełnosprawność
  • Pokolenia
  • Multikulturowość
  • Płeć
  • Doświadczenie
 
Podsumowanie dnia
 
DZIEŃ II
Kluczowe aspekty kultury organizacyjnej
  • Od czego zacząć?
  • Definicja kultury organizacyjnej
  • Wzajemna różnorodna inspiracja
 
Przywództwo w różnorodnym zespole
  • Niezbędne umiejętności dla prowadzenia zespołu
  • Rola i odpowiedzialność lidera
  • Wykorzystanie potencjału poszczególnych członków zespołu (praktyczne odniesienie do działań operacyjnych)
  • Model 7 kluczowych ról do wypełnienia oraz samoocena powiązanych z nimi kompetencji (na podstawie: Distance Manager Effectiveness Assessment wg. K. Fisher, M. Fisher):
  • Motywowanie członków różnorodnych zespołów
 
Efektywna komunikacja
  • Studium przypadku
  • Komunikacja face to face
  • Telefon jako podstawowe narzędzie komunikacji
  • Email
  • Telekonferencje internetowe
 
Budowanie przewagi konkurencyjnej – wymiar ekonomiczny
  • Kluczowe aspekty współpracy z klientami
  • Klient wewnętrzny i  zewnętrzny
  • Pomiar efektywności procesów
  • Kluczowe wskaźniki ekonomiczne
 
Podsumowanie warsztatu
  • Sesja pytań i odpowiedzi
  • Oczekiwania versus rezultaty szkolenia oraz plany działań uczestników
 Podsumowanie, omówienie najważniejszych kwestii.  Stworzenie przez uczestników osobistej listy poszkoleniowej.
 
Zajęcia będą miały charakter interaktywnych warsztatów. Uczestnicy zostaną zaangażowani w rozwiązywanie studiów przypadków, symulacje rozmów z pracownikami oraz dyskusje osadzone  w realiach ich pracy.

TRENERZY: Marek Jurkiewicz, Jerzy Kołodziej, Wojciech Zezula
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA




Proudly powered by Weebly
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version