Klient:
duża firma z branży profesjonalnych usług finansowych B2B Przesłanki projektu: Zarząd zamierza skutecznie dotrzeć do nowych segmentów rynku, przy jednoczesnym utrzymaniu i rozwoju współpracy z istniejącymi Klientami. Dział handlowy zatrudnia kilkunastoosobowy zespół handlowców, który ma pełnić kluczową rolę we wdrożeniu strategii marketingowej.Jednym z elementów strategii w obszarze wewnętrznym jest podział zespołu handlowców na 2 grupy odpowiedzialne za:
Cele projektu: Kierownictwo działu sprzedaży, na podstawie dotychczasowych doświadczeń, uznało, że w obu segmentach rynku potrzebne są nieco inne cechy i umiejętności handlowców. Zostaliśmy poproszeni o pomoc w identyfikacji obu grup i zarekomendowanie zasad rekrutacji i działania w obu grupach. |
Etapy projektu:
- zdefiniowanie profilów idealnych kandydatów w obu obszarach działania;
- assessment centre dot. umiejętności handlowych dla całego zespołu;
- przygotowanie raportów Insights Discovery™ dla wszystkich handlowców, zawierających rozdziały „Podstawowe” i „Skuteczna sprzedaż”;
- przeprowadzenie zespołowego warsztatu nt. rozumienia profili Insights™, ze szczególnym uwzględnieniem mapy zespołu i preferencji w rozwoju szczególnych umiejętności w procesie sprzedaży;
- wsparcie Klienta w podjęciu decyzji dotyczących rekrutacji i nowej organizacji pracy działu handlowego – na podstawie preferencji wyrażonych przez zainteresowanych, wyników assessment centre oraz rekomendacji wynikających z Insights Discovery™;
- przeprowadzenie szkoleń uzupełniających z zakresu zaawansowanej sprzedaży B2B oddzielnie dla obu nowych zespołów handlowych;
- dodatkowe działania coachingowe dla wybranych handlowców;
- podsumowanie wyników projektu.
- obsadzenie nowo zdefiniowanych stanowisk pracy w sposób zapewniający najlepsze wykorzystanie talentów i umiejętności handlowców, a także zapewniający ich motywację i identyfikację z nowymi wyzwaniami.
Pozostałe przykłady zrealizowanych projektów: