• start
  • zakres działania
  • metody pracy
  • sytuacje interwencyjne
  • przykłady projektów
    • druga linia zarządzania
    • zespoły wirtualne
    • akademia managera
    • synergia zespołu
    • sprzedaż B2B
    • planowanie strategii
    • restrukturyzacja działu handlowego
  • o nas
  • kontakt
  • zespoły wirtualne
    • nowe możliwości
    • wymiary wirtualizacji
    • dopasowanie
    • kompetencje
    • zaufanie
    • kultura
    • komunikacja
    • przywództwo
Business Potential Discovery
  • start
  • zakres działania
  • metody pracy
  • sytuacje interwencyjne
  • przykłady projektów
    • druga linia zarządzania
    • zespoły wirtualne
    • akademia managera
    • synergia zespołu
    • sprzedaż B2B
    • planowanie strategii
    • restrukturyzacja działu handlowego
  • o nas
  • kontakt
  • zespoły wirtualne
    • nowe możliwości
    • wymiary wirtualizacji
    • dopasowanie
    • kompetencje
    • zaufanie
    • kultura
    • komunikacja
    • przywództwo

                                 Projekt: „Restrukturyzacja działu handlowego”​

Obraz
Klient:
duża firma z branży profesjonalnych usług finansowych B2B
Przesłanki projektu:
Zarząd zamierza skutecznie dotrzeć do nowych segmentów rynku, przy jednoczesnym utrzymaniu i rozwoju współpracy z istniejącymi Klientami. Dział handlowy zatrudnia kilkunastoosobowy zespół handlowców, który ma pełnić kluczową rolę we wdrożeniu strategii marketingowej.Jednym z elementów strategii w obszarze wewnętrznym jest podział zespołu handlowców na 2 grupy odpowiedzialne za:
  • utrzymanie i rozwój biznesu z istniejącymi kluczowymi Klientami (account managers);
  • zdobycie zupełnie nowych Klientów (new business developers).

​Cele projektu:
Kierownictwo działu sprzedaży, na podstawie dotychczasowych doświadczeń, uznało, że w obu segmentach rynku potrzebne są nieco inne cechy i umiejętności handlowców. Zostaliśmy poproszeni o pomoc w identyfikacji obu grup i zarekomendowanie zasad rekrutacji i działania w obu grupach.

Etapy projektu:
  1. zdefiniowanie profilów idealnych kandydatów w obu obszarach działania;
  2. assessment centre dot. umiejętności handlowych dla całego zespołu;
  3. przygotowanie raportów Insights Discovery™ dla wszystkich handlowców, zawierających rozdziały „Podstawowe” i „Skuteczna sprzedaż”;
  4. przeprowadzenie zespołowego warsztatu nt. rozumienia profili Insights™, ze szczególnym uwzględnieniem mapy zespołu i preferencji w rozwoju szczególnych umiejętności w procesie sprzedaży;
  5. wsparcie Klienta w podjęciu decyzji dotyczących rekrutacji i nowej organizacji pracy działu handlowego – na podstawie preferencji wyrażonych przez zainteresowanych, wyników assessment centre oraz rekomendacji wynikających z Insights Discovery™;
  6. przeprowadzenie szkoleń uzupełniających z zakresu zaawansowanej sprzedaży B2B oddzielnie dla obu nowych zespołów handlowych;
  7. dodatkowe działania coachingowe dla wybranych handlowców;
  8. podsumowanie wyników projektu. 
Rezultaty projektu:
  • obsadzenie nowo zdefiniowanych stanowisk pracy w sposób zapewniający najlepsze wykorzystanie talentów i umiejętności handlowców, a także zapewniający ich motywację i identyfikację z nowymi wyzwaniami.

Pozostałe przykłady zrealizowanych projektów:
​
planowanie strategii
akademia managera
sprzedaż B2B
zespoły wirtualne
synergia zespołu
druga linia zarządzania
Proudly powered by Weebly
  • start
  • zakres działania
  • metody pracy
  • sytuacje interwencyjne
  • przykłady projektów
    • druga linia zarządzania
    • zespoły wirtualne
    • akademia managera
    • synergia zespołu
    • sprzedaż B2B
    • planowanie strategii
    • restrukturyzacja działu handlowego
  • o nas
  • kontakt
  • zespoły wirtualne
    • nowe możliwości
    • wymiary wirtualizacji
    • dopasowanie
    • kompetencje
    • zaufanie
    • kultura
    • komunikacja
    • przywództwo