Prezentacje i wystąpienia są jednym z najważniejszych i najbardziej skutecznych narzędzi komunikacji w biznesie. Często jednak unikamy tej formy przekazu – ze względu na pracochłonność przygotowania i stres związany z wystąpieniem przed większym audytorium. Szkolenie ułatwi opanowanie kompetencji prezentacyjnych i sprawi, że wystąpienia będą źródłem satysfakcji zawodowej.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
PROGRAM SZKOLENIA:
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
DZIEŃ I
Wprowadzenie – rodzaje prezentacji w środowisku biznesowym
DZIEŃ II
Prowadzenie prezentacji
Zajęcia będą miały charakter interaktywnych warsztatów. Uczestnicy będą równolegle przygotowywać własne wystąpienia i prezentować ich fragmenty podczas szkolenia, włączając kolejne elementy przekazu. Wystąpienia będą rejestrowane, a każde z nich uzyska użyteczną informację zwrotną.
TRENERZY: Romuald Kępa, Wojciech Zezula, Jerzy Kołodziej
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Dobrego przygotowania się do prezentacji i wystąpień
- zachowania pełnej kontroli nad przebiegiem prezentacji
- radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- nawiązywania partnerskich relacji ze słuchaczami
- budowania własnej pozycji w organizacji i w relacjach zewnętrznych
PROGRAM SZKOLENIA:
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
DZIEŃ I
Wprowadzenie – rodzaje prezentacji w środowisku biznesowym
- Informacyjne
- Perswazyjne
- Szkoleniowe
- Sprzedażowe
- Dopasowanie do typu prezentacji i rodzaju audytorium
- Metody pomiaru skuteczności prezentacji
- Analiza odbiorców
- Struktura przekazu (wprowadzenie, część główna, sesja pytań i odpowiedzi
- Środki audiowizualne
- Arkusz przygotowania prezentacji
- Próby generalne
DZIEŃ II
Prowadzenie prezentacji
- Orientacja na cel
- Umiejętności werbalne (budowanie zdań, operowanie głosem)
- Umiejętności niewerbalne (postawa, gestykulacja, mimika, ruch)
- Nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z grupą
- Motywowanie słuchaczy
- Kontrolowanie przebiegu
- Prowadzenie sesji pytań i odpowiedzi
- Radzenie sobie ze stresem i w trudnych sytuacjach
Zajęcia będą miały charakter interaktywnych warsztatów. Uczestnicy będą równolegle przygotowywać własne wystąpienia i prezentować ich fragmenty podczas szkolenia, włączając kolejne elementy przekazu. Wystąpienia będą rejestrowane, a każde z nich uzyska użyteczną informację zwrotną.
TRENERZY: Romuald Kępa, Wojciech Zezula, Jerzy Kołodziej
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA