• start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version
Business Potential Discovery
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version

                   Projekt: „Wytyczanie                                                       zyskownych kierunków rozwoju          przedsiębiorstwa”​

Obraz
Klient:
 Wykonawca specjalistycznego i dedykowanego oprogramowania na zamówienie.
Przesłanki projektu:
Firma ma kilkadziesiąt wdrożeń, w tym kilka dla bardzo dużych przedsiębiorstw. U progu nowego roku Właściciel firmy i jego najbliżsi współpracownicy zdefiniowali ambitne cele biznesowe dotyczące wyników finansowych i pozyskania nowych kluczowych Klientów. Przychody firmy były generowane w większości z projektów o charakterze usługowym. Sprzedaż gotowego oprogramowania była nieregularna. Zwiększanie sprzedaży projektów usługowych wiąże się bezpośrednio z koniecznością zwiększania zatrudnienia, natomiast sprzedaż własnego oprogramowania daje większą skalowalność biznesu. Zarząd doszedł do wniosku, że coraz trudniej będzie sprostać nowym wyzwaniom działając tylko dotychczasowymi metodami pracy. Zdecydowali się przeprowadzić profesjonalną analizę strategiczną, która ułatwi podejmowanie decyzji biznesowych.
​Cele projektu:
Celem projektu strategicznego jest opracowanie Deklaracji Strategicznej oraz przygotowanie i wdrożenie Planu Działań rozwojowych zmierzających do zwiększenia i ustabilizowania dochodów ze sprzedaży oprogramowania, przy zachowaniu następujących warunków:
  • Deklaracja Strategiczna odpowie na pytania:
    • (DLACZEGO?) - Jakie powinny być rezultaty biznesowe w perspektywie najbliższych 3-5 lat?
    •  (CO?) - Jakie produkty software’owe rozwijać?
    • (KTO?) - Komu je oferować (jakim Klientom)?
    • (JAK?) - W jaki sposób je sprzedawać?
  • Plan Działań będzie zawierał listę zadań do wykonania (z określeniem terminów i wykonawców), zmierzających do osiągnięcia celów biznesowych, przy czym:
    • Nie spowoduje zwiększenia zatrudnienia;
    • Będzie zawierać projekty i zadania innowacyjne, wykraczające poza obecną rutynę i tym samym tworzące przewagę konkurencyjną.

Etapy projektu:
Definiowanie zakresu projektu
  • sesja robocza konsultanta BPD z  Zarządem
  • powołanie zespołu roboczego po stronie Klienta
  • Wypełnienie formularzy zawierających wybrane  informacje ekonomiczne, organizacyjne i handlowe dot. firmy klienta, przesłanie do BPD
  • Wypełnienie kwestionariuszy online oraz przygotowanie „zadań domowych” przez członków zespołu roboczego
  • opracowanie planu pracy zespołu roboczego i BPD
 Analiza strategiczna - ½ - dniowy warsztat roboczy konsultanta BPD z  Zespołem roboczym
  • Uzgodnienie wyników  analizy strategicznej i zapisanie w formie dokumentu roboczego
  • Podjęcie decyzji o ewentualnym uzupełnieniu analizy dodatkowymi badaniami i ekspertyzami (np. badanie rynku, badanie opinii klientów)
  • Weryfikacja i uzupełnienie kryteriów podejmowania decyzji
  • Lista wstępnych rekomendacji konsultanta, jeżeli wynika to bezpośrednio z dotychczasowych analiz
  • sformułowanie deklaracji strategicznej
Sesja kreatywna - generowanie innowacyjnych pomysłów biznesowych
  • 1- dniowy warsztat kreatywny zespołu roboczego, zaproszonych pracowników i konsultanta 
  • sporządzenie listy wygenerowanych pomysłów i projektów w podziale na obszary zastosowań 
Walidacja inicjatyw i projektów oraz sformułowanie planu działań strategicznych
  • Praca wewnętrzna zespołu roboczego na bazie macierzy podejmowania decyzji (udostępnionej przez BPD)
  • Zdalne (telefon, skype, mail) wsparcie konsultanta
  • ½ dniowa sesja konsultacyjna zespołu roboczego z konsultantem BPD dot. zawartości planu pracy 
Realizacja planu strategicznego
  • spotkania “kontrolne” osób odpowiedzialnych z konsultantem BPD (analiza sytuacji, rozwiązywanie problemów, modyfikacje Planu) – 1 x na 2 miesiące
  • „hot-line” telefoniczny BPD
  • Sesje coachingowe
Rezultaty projektu:
  • zwiększenie przychodów i zysku
  • zmiana struktury sprzedaży: znaczące zwiększenie udziału w przychodach oprogramowania "z półki" lub z niewielkimi modyfikacjami

Pozostałe przykłady zrealizowanych projektów:
​
zespoły wirtualne
akademia managera
druga linia zarządzania
synergia zespołu
sprzedaż B2B
restrukturyzacja działu
Proudly powered by Weebly
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version