Klient:
Wykonawca specjalistycznego i dedykowanego oprogramowania na zamówienie. Przesłanki projektu: Firma ma kilkadziesiąt wdrożeń, w tym kilka dla bardzo dużych przedsiębiorstw. U progu nowego roku Właściciel firmy i jego najbliżsi współpracownicy zdefiniowali ambitne cele biznesowe dotyczące wyników finansowych i pozyskania nowych kluczowych Klientów. Przychody firmy były generowane w większości z projektów o charakterze usługowym. Sprzedaż gotowego oprogramowania była nieregularna. Zwiększanie sprzedaży projektów usługowych wiąże się bezpośrednio z koniecznością zwiększania zatrudnienia, natomiast sprzedaż własnego oprogramowania daje większą skalowalność biznesu. Zarząd doszedł do wniosku, że coraz trudniej będzie sprostać nowym wyzwaniom działając tylko dotychczasowymi metodami pracy. Zdecydowali się przeprowadzić profesjonalną analizę strategiczną, która ułatwi podejmowanie decyzji biznesowych. Cele projektu: Celem projektu strategicznego jest opracowanie Deklaracji Strategicznej oraz przygotowanie i wdrożenie Planu Działań rozwojowych zmierzających do zwiększenia i ustabilizowania dochodów ze sprzedaży oprogramowania, przy zachowaniu następujących warunków:
|
Etapy projektu:
Definiowanie zakresu projektu
Definiowanie zakresu projektu
- sesja robocza konsultanta BPD z Zarządem
- powołanie zespołu roboczego po stronie Klienta
- Wypełnienie formularzy zawierających wybrane informacje ekonomiczne, organizacyjne i handlowe dot. firmy klienta, przesłanie do BPD
- Wypełnienie kwestionariuszy online oraz przygotowanie „zadań domowych” przez członków zespołu roboczego
- opracowanie planu pracy zespołu roboczego i BPD
- Uzgodnienie wyników analizy strategicznej i zapisanie w formie dokumentu roboczego
- Podjęcie decyzji o ewentualnym uzupełnieniu analizy dodatkowymi badaniami i ekspertyzami (np. badanie rynku, badanie opinii klientów)
- Weryfikacja i uzupełnienie kryteriów podejmowania decyzji
- Lista wstępnych rekomendacji konsultanta, jeżeli wynika to bezpośrednio z dotychczasowych analiz
- sformułowanie deklaracji strategicznej
- 1- dniowy warsztat kreatywny zespołu roboczego, zaproszonych pracowników i konsultanta
- sporządzenie listy wygenerowanych pomysłów i projektów w podziale na obszary zastosowań
- Praca wewnętrzna zespołu roboczego na bazie macierzy podejmowania decyzji (udostępnionej przez BPD)
- Zdalne (telefon, skype, mail) wsparcie konsultanta
- ½ dniowa sesja konsultacyjna zespołu roboczego z konsultantem BPD dot. zawartości planu pracy
- spotkania “kontrolne” osób odpowiedzialnych z konsultantem BPD (analiza sytuacji, rozwiązywanie problemów, modyfikacje Planu) – 1 x na 2 miesiące
- „hot-line” telefoniczny BPD
- Sesje coachingowe
- zwiększenie przychodów i zysku
- zmiana struktury sprzedaży: znaczące zwiększenie udziału w przychodach oprogramowania "z półki" lub z niewielkimi modyfikacjami
Pozostałe przykłady zrealizowanych projektów: