• start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version
Business Potential Discovery
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version

Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów w zespole
szkolenie 2-dniowe

"Łatwiej zapobiegać niż leczyć", dlatego w na początku szkolenia poświęcimy sporo czasu na wyzwania związane z budowaniem właściwej atmosfery i zaufania w zespole. Następnie skupimy się na metodach radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, gdy zespół znajdzie się "na zakręcie".
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
  • Dopasowania stylu i formy komunikacji do sytuacji, roli i osobowości partnera
  • Pozyskiwania kluczowych informacji potrzebnych do zrozumienia natury potencjalnego lub rzeczywistego konfliktu
  • Doboru metod zmniejszających ryzyko i skutki konfliktu
  • Skutecznego i konstruktywnego wywierania wpływu
  • Budowania relacji opartych na wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu
 
PROGRAM SZKOLENIA:  
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników.Uczestnicy otrzymają indywidualne Profile Insights Discovery™. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.

DZIEŃ I
 Wprowadzenie
  • Przedstawienie agendy i sprawy organizacyjne
  • Krótkie autoprezentacje uczestników
  • Po co tu jesteśmy? – oczekiwania uczestników
 
Być skutecznym w działaniach – poznanie siebie
  • Metoda Insights Discovery™
  • Percepcja i preferencje
  •  „Kolory” Insights Discovery™
  • Główne typy osobowości – ich cele, podejście do życia i postrzeganie przez innych
  • Ćwiczenia: autodiagnoza
  • Analiza Indywidualnych Profili Insights Discovery™ - diagnoza stylu komunikacji i wywierania wpływu
 
Analiza zespołu
  • Identyfikacja osobowości współpracowników
  • Kolorowe „koło” zespołu
  • Model efektywności zespołowej: Koncentracja, Synchronizacja, Klimat, Pomiar
  • Przyczyny konfliktów i nieporozumień
 
Podstawy komunikacji interpersonalnej w biznesie
  • Proces komunikacji – zasada sprzężenia zwrotnego
  • Dobór formy i narzędzi komunikacyjnych
  • Formułowanie klarownych komunikatów
  • Ćwiczenia w małych grupach
 
 
DZIEŃ II
 Być skutecznym w działaniach - przełamywanie barier skutecznego porozumiewania się
  • Warunki konieczne współpracy w zespole: wspólne cele, wzajemna wiedza o sobie, zgodność postaw
  • Zespół „kolorowych” indywidualności w działaniu
  • Komunikacja – dopasowanie stylu rozmowy do pozycji  na „kole” zespołu
  • Komunikacja z antagonistą oraz w sytuacjach stresujących i konfliktowych
  • Ćwiczenia w małych grupach: taktyki komunikacyjne
  • Budowanie trwałych i efektywnych relacji interpersonalnych
 
„Reset” relacji w zespole
  • Ustalanie priorytetów w komunikacji
  • Budowanie zaufania
  • Kontrakt komunikacyjny metodą „Kontynuuj – Start – Stop”, ćwiczenie indywidualne
 
Wspólne definiowanie problemu: umiejętność pozyskiwania informacji
  • Dobór formy kontaktu
  • Analiza obszaru rozmowy
  • Zadawanie pytań i umiejętność słuchania
  • Kwalifikacja źródeł konfliktu: percepcja, różnica interesów, odmienne osobowości
  • Ćwiczenia: symulacje fragmentów rozmów
 
Rozwiązywanie konfliktu i pozytywne wywieranie wpływu
  • Metody poszukiwania konstruktywnych rozwiązań
  • Taktyki klasyczne: język korzyści, ćwiczenie: tworzenie arkusza argumentów
  • Etyczne i nieetyczne wywieranie wpływu, dyskusja
  • Opcjonalna rola zewnętrznego arbitra
  • Wykorzystanie wiedzy z analizy Insights Discovery™ (sposób podejmowania decyzji)
  • Praktyczne taktyki wywierania wpływu
  • Studia przypadków: dobór metody wywierania wpływu
 
Podsumowanie warsztatu
  • Odniesienie się do agendy i oczekiwań z pierwszej części szkolenia
  • Plany działania uczestników
 
 
 
 
Zajęcia będą miały charakter interaktywnych warsztatów. Uczestnicy zostaną zaangażowani w rozwiązywanie studiów przypadków, symulacje rozmów z pracownikami oraz dyskusje osadzone  w realiach ich pracy.

TRENERZY: Jerzy Kołodziej, Wojciech Zezula, Marek Jurkiewicz
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA


Proudly powered by Weebly
Zdjęcie używane na licencji Creative Commons z Raven Vasquez
  • start
  • usługi online
  • zespoły wirtualne
  • metody pracy
  • szkolenia
  • rekrutacja
  • o nas
  • kontakt
  • English version