"Łatwiej zapobiegać niż leczyć", dlatego w na początku szkolenia poświęcimy sporo czasu na wyzwania związane z budowaniem właściwej atmosfery i zaufania w zespole. Następnie skupimy się na metodach radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, gdy zespół znajdzie się "na zakręcie".
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
PROGRAM SZKOLENIA:
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników.Uczestnicy otrzymają indywidualne Profile Insights Discovery™. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
DZIEŃ I
Wprowadzenie
Być skutecznym w działaniach – poznanie siebie
Analiza zespołu
Podstawy komunikacji interpersonalnej w biznesie
DZIEŃ II
Być skutecznym w działaniach - przełamywanie barier skutecznego porozumiewania się
„Reset” relacji w zespole
Wspólne definiowanie problemu: umiejętność pozyskiwania informacji
Rozwiązywanie konfliktu i pozytywne wywieranie wpływu
Podsumowanie warsztatu
Zajęcia będą miały charakter interaktywnych warsztatów. Uczestnicy zostaną zaangażowani w rozwiązywanie studiów przypadków, symulacje rozmów z pracownikami oraz dyskusje osadzone w realiach ich pracy.
TRENERZY: Jerzy Kołodziej, Wojciech Zezula, Marek Jurkiewicz
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Dopasowania stylu i formy komunikacji do sytuacji, roli i osobowości partnera
- Pozyskiwania kluczowych informacji potrzebnych do zrozumienia natury potencjalnego lub rzeczywistego konfliktu
- Doboru metod zmniejszających ryzyko i skutki konfliktu
- Skutecznego i konstruktywnego wywierania wpływu
- Budowania relacji opartych na wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu
PROGRAM SZKOLENIA:
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników.Uczestnicy otrzymają indywidualne Profile Insights Discovery™. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
DZIEŃ I
Wprowadzenie
- Przedstawienie agendy i sprawy organizacyjne
- Krótkie autoprezentacje uczestników
- Po co tu jesteśmy? – oczekiwania uczestników
Być skutecznym w działaniach – poznanie siebie
- Metoda Insights Discovery™
- Percepcja i preferencje
- „Kolory” Insights Discovery™
- Główne typy osobowości – ich cele, podejście do życia i postrzeganie przez innych
- Ćwiczenia: autodiagnoza
- Analiza Indywidualnych Profili Insights Discovery™ - diagnoza stylu komunikacji i wywierania wpływu
Analiza zespołu
- Identyfikacja osobowości współpracowników
- Kolorowe „koło” zespołu
- Model efektywności zespołowej: Koncentracja, Synchronizacja, Klimat, Pomiar
- Przyczyny konfliktów i nieporozumień
Podstawy komunikacji interpersonalnej w biznesie
- Proces komunikacji – zasada sprzężenia zwrotnego
- Dobór formy i narzędzi komunikacyjnych
- Formułowanie klarownych komunikatów
- Ćwiczenia w małych grupach
DZIEŃ II
Być skutecznym w działaniach - przełamywanie barier skutecznego porozumiewania się
- Warunki konieczne współpracy w zespole: wspólne cele, wzajemna wiedza o sobie, zgodność postaw
- Zespół „kolorowych” indywidualności w działaniu
- Komunikacja – dopasowanie stylu rozmowy do pozycji na „kole” zespołu
- Komunikacja z antagonistą oraz w sytuacjach stresujących i konfliktowych
- Ćwiczenia w małych grupach: taktyki komunikacyjne
- Budowanie trwałych i efektywnych relacji interpersonalnych
„Reset” relacji w zespole
- Ustalanie priorytetów w komunikacji
- Budowanie zaufania
- Kontrakt komunikacyjny metodą „Kontynuuj – Start – Stop”, ćwiczenie indywidualne
Wspólne definiowanie problemu: umiejętność pozyskiwania informacji
- Dobór formy kontaktu
- Analiza obszaru rozmowy
- Zadawanie pytań i umiejętność słuchania
- Kwalifikacja źródeł konfliktu: percepcja, różnica interesów, odmienne osobowości
- Ćwiczenia: symulacje fragmentów rozmów
Rozwiązywanie konfliktu i pozytywne wywieranie wpływu
- Metody poszukiwania konstruktywnych rozwiązań
- Taktyki klasyczne: język korzyści, ćwiczenie: tworzenie arkusza argumentów
- Etyczne i nieetyczne wywieranie wpływu, dyskusja
- Opcjonalna rola zewnętrznego arbitra
- Wykorzystanie wiedzy z analizy Insights Discovery™ (sposób podejmowania decyzji)
- Praktyczne taktyki wywierania wpływu
- Studia przypadków: dobór metody wywierania wpływu
Podsumowanie warsztatu
- Odniesienie się do agendy i oczekiwań z pierwszej części szkolenia
- Plany działania uczestników
Zajęcia będą miały charakter interaktywnych warsztatów. Uczestnicy zostaną zaangażowani w rozwiązywanie studiów przypadków, symulacje rozmów z pracownikami oraz dyskusje osadzone w realiach ich pracy.
TRENERZY: Jerzy Kołodziej, Wojciech Zezula, Marek Jurkiewicz
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA