To jedna z najważniejszych umiejętności w biznesie. Jak sprawić, aby spotkania, narady i zebrania były krótkie i skuteczne. Dobre spotkania budują zaangażowanie i motywacje oraz sprzyjają trafnym decyzjom.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
PROGRAM SZKOLENIA:
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
Wprowadzenie – rodzaje spotkań w środowisku biznesowym
Planowanie spotkania
Zajęcia mają charakter interaktywny. Przewidujemy symulacje fragmentów spotkań, dyskusje kierowane, praktyczne propozycje dokumentów dotyczących planowania i podsumowywania zebrań.
TRENERZY: Jerzy Kołodziej, Wojciech Zezula, Marek Jurkiewicz, Anna Kucińska, Romuald Kępa
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Wyznaczania adekwatnych i realnych celów spotkań
- Definiowania ról uczestników i instruowania o sposobie przygotowania się
- Opracowania agendy i sposobu powiadamiania uczestników
- Kontrolowania przebiegu zebrania
- Radzenia sobie w trudnych sytuacjach i z trudnymi uczestnikami
- Brania odpowiedzialność za cele i rezultaty
- Sporządzania notatki ze spotkania, która jednoznacznie służy wdrożeniu podjętych decyzji
PROGRAM SZKOLENIA:
Szkolenie jest realizowane w formule zamkniętej i zostanie dopasowane do potrzeb, celów i oczekiwań Zleceniodawcy i uczestników. Przedstawiony poniżej program ma charakter poglądowy. Szkolenie zostanie poprzedzone kwestionariuszem online dla wszystkich uczestników. Po zakończeniu szkolenia zbierzemy opinie uczestników poprzez ankietę ewaluacyjną.
Wprowadzenie – rodzaje spotkań w środowisku biznesowym
- Informacyjne
- Służące rozwiązywaniu problemów
- Cykliczne – operacyjne
- Strategiczne, służące podejmowaniu kluczowych decyzji
- Konsultacyjne dla decydenta
Planowanie spotkania
- Dobór uczestników i podział ról
- Sposób powiadamiania
- Szacowanie czasu na przygotowanie i przeprowadzenie
- Opracowanie agendy (oddzielenie faz wstępnej, kreatywnej i decyzyjnej)
- Orientacja na cel
- Kontrolowanie przebiegu
- Asertywne i kulturalne dyscyplinowanie uczestników
- Prowadzenie prezentacji oraz sesji pytań i odpowiedzi
- Kierowanie dyskusją
- Sposób traktowania rzeczywistych i wirtualnych (zdalnych) uczestników
- Sposoby podejmowania decyzji
- Sposób notowania przebiegu spotkania (wspólna tablica/flipchart lub plik współdzielony w „chmurze”)
- Lista zadań dla uczestników po zebraniu
- Nadzór nad wdrożeniem
Zajęcia mają charakter interaktywny. Przewidujemy symulacje fragmentów spotkań, dyskusje kierowane, praktyczne propozycje dokumentów dotyczących planowania i podsumowywania zebrań.
TRENERZY: Jerzy Kołodziej, Wojciech Zezula, Marek Jurkiewicz, Anna Kucińska, Romuald Kępa
OPIS METODY PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLENIA