Klient: międzynarodowe przedsiębiorstwo BPO (Business Process Outsourcing) Przesłanki projektu: Firma odnotowała duży wzrost w wartości sprzedaży usług i skali operacji, które wiązały się ze znaczącym wzrostem zatrudnienia. Pojawiły się również niekorzystne zjawiska, jak wzrost rotacji pracowników, szczególnie w pierwszym roku zatrudnienia. Przeprowadziliśmy badania satysfakcji pracowników (oddzielny projekt BPD), z których wynikało, że jedną z głównych przyczyn niezadowolenia części pracowników był sposób traktowania ich przez bezpośrednich przełożonych. Dotychczas awanse na stanowiska managerskie były dokonywane poprzez wewnętrzne rekomendacje innych managerów. Zidentyfikowaliśmy również brak programów wdrożenia na stanowiska kierownicze bezpośrednio po awansach. Cele projektu:
|
Etapy projektu
- Uzgodnienie modelu kompetencyjnego dla beneficjentów projektu
- Podzieliliśmy docelową grupę uczestników projektu na 3 podgrupy: managerowie operacyjni, managerowie sprzedaży, managerowie projektów (klienckich i wewnętrznych)
- Uzgodniliśmy dla każdej podgrupy zestaw ok. 6 kompetencji kluczowych dla celów projektu (niektóre kompetencje się powtarzały w podgrupach, inne były specyficzne ze względu na rolę)
- Diagnoza kompetencji uczestników Metodą Ośrodka Oceny i Rozwoju (Assessment Center/Development Center)
- Metodą Virtual Assessment (więcej: https://virtual-assessment.weebly.com/ ), poprzez kwestionariusze online
- Klasyczną metodą warsztatową z udziałem asesorów, dla kompetencji wymagających pełnej interakcji
Po zakończeniu AC/DC konsultanci opracowali raporty oraz przeprowadzili indywidualne sesje informacji zwrotnych dot. potrzeb rozwojowych
- Programy wsparcia rozwoju kompetencji
- Szkolenia dla większych grup – w przypadku deficytu podstawowych kompetencji (warsztaty 1- lub 2-dniowe)
- Małe 3-osobowe „grupy wsparcia” – praca z facylitatorem, ok. 5 dwugodzinnych sesji raz na dwa tygodnie
- Indywidualne sesje coachingowe – dla osób o wysokich kompetencjach i potencjale (grupa Talentowa)
Rezultaty projektu:
- Ponad 100 uczestników programu
- Nowe procedury rekrutacji/awansu oraz wdrożenia (onboarding’u) na stanowiska kierownicze
- Modyfikacje w modelu kompetencyjnym i systemie oceny pracowników
Pozostałe przykłady zrealizowanych projektów: