Badanie opinii pracowników (zwane często również badaniem satysfakcji) pozwala Zarządom i specjalistom HR uzyskać bardzo konkretne wskazówki dotyczące oczekiwanych przez pracowników działań w obszarach zarówno strategicznych jak i operacyjnych.
Proponowane przez nas badanie online pozwala zebrać opinie pracowników przy zachowaniu anonimowości poszczególnych odpowiedzi. Badanie obejmuje zazwyczaj zbieranie opinii i oczekiwań pracowników w kilku kluczowych obszarach: działania rynkowe firmy, komunikacja i współpraca wewnątrz organizacji, praca na własnym stanowisku, bezpośredni przełożony, ocena pracy i rozwój zawodowy, motywacja finansowa.
Projekt badania satysfakcji składa się z kilku kluczowych etapów.
1. Definiowanie projektu: analiza oczekiwań Zarządu, uzgodnienie zakresu badania, plan komunikacji
2. Przygotowanie ankiety w wersji online: obszary i pytania, podział na grupy badawcze
3. Przeprowadzenie badania: przesłanie zaproszeń i linków do ankiet, monitorowanie frekwencji
4. Opracowanie wyników i wniosków: wskaźniki satysfakcji, identyfikacja najważniejszych spraw do załatwienia, komentarze konsultantów
5. Wdrożenie planu działań: ustalenie priorytetów, monitorowanie
Proponowane przez nas badanie online pozwala zebrać opinie pracowników przy zachowaniu anonimowości poszczególnych odpowiedzi. Badanie obejmuje zazwyczaj zbieranie opinii i oczekiwań pracowników w kilku kluczowych obszarach: działania rynkowe firmy, komunikacja i współpraca wewnątrz organizacji, praca na własnym stanowisku, bezpośredni przełożony, ocena pracy i rozwój zawodowy, motywacja finansowa.
Projekt badania satysfakcji składa się z kilku kluczowych etapów.
1. Definiowanie projektu: analiza oczekiwań Zarządu, uzgodnienie zakresu badania, plan komunikacji
2. Przygotowanie ankiety w wersji online: obszary i pytania, podział na grupy badawcze
3. Przeprowadzenie badania: przesłanie zaproszeń i linków do ankiet, monitorowanie frekwencji
4. Opracowanie wyników i wniosków: wskaźniki satysfakcji, identyfikacja najważniejszych spraw do załatwienia, komentarze konsultantów
5. Wdrożenie planu działań: ustalenie priorytetów, monitorowanie