Badanie opinii klientów (zwane często również badaniem satysfakcji klientów) pozwala Zarządom i Dyrektorom Sprzedaży uzyskać bardzo konkretne wskazówki dotyczące oczekiwanych przez klientów działań w obszarach zarówno oferty firmy jak i profesjonalnej obsługi klienta.
Proponowane przez nas badanie online pozwala zebrać opinie klientów przy zachowaniu anonimowości poszczególnych odpowiedzi.
Kluczowym wynikiem badania jest obliczenie wskaźnika NPS (Net Promoter Score), który określa skłonność klientów do rekomendowania innym klientom produktów i usług firmy.
NPS jest ogólną miarą lojalności klientów, ponadto badanie może obejmować również zbieranie opinii i oczekiwań klientów w kilku kluczowych obszarach, charakterystycznych dla danego biznesu, np. jakość obsługi klienta, ocena produktów i usług, sposób działania przedstawicieli handlowych, i inne.
Projekt badania satysfakcji składa się z kilku kluczowych etapów.
1. Definiowanie projektu: analiza oczekiwań Zarządu, uzgodnienie zakresu badania, plan komunikacji
2. Przygotowanie ankiety w wersji online: obszary i pytania, podział na grupy badawcze
3. Przeprowadzenie badania: przesłanie zaproszeń i linków do ankiet, monitorowanie frekwencji
4. Opracowanie wyników i wniosków: wskaźniki satysfakcji (w tym NPS), identyfikacja najważniejszych spraw do załatwienia, komentarze konsultantów
5. Wdrożenie planu działań: ustalenie priorytetów, monitorowanie
Proponowane przez nas badanie online pozwala zebrać opinie klientów przy zachowaniu anonimowości poszczególnych odpowiedzi.
Kluczowym wynikiem badania jest obliczenie wskaźnika NPS (Net Promoter Score), który określa skłonność klientów do rekomendowania innym klientom produktów i usług firmy.
NPS jest ogólną miarą lojalności klientów, ponadto badanie może obejmować również zbieranie opinii i oczekiwań klientów w kilku kluczowych obszarach, charakterystycznych dla danego biznesu, np. jakość obsługi klienta, ocena produktów i usług, sposób działania przedstawicieli handlowych, i inne.
Projekt badania satysfakcji składa się z kilku kluczowych etapów.
1. Definiowanie projektu: analiza oczekiwań Zarządu, uzgodnienie zakresu badania, plan komunikacji
2. Przygotowanie ankiety w wersji online: obszary i pytania, podział na grupy badawcze
3. Przeprowadzenie badania: przesłanie zaproszeń i linków do ankiet, monitorowanie frekwencji
4. Opracowanie wyników i wniosków: wskaźniki satysfakcji (w tym NPS), identyfikacja najważniejszych spraw do załatwienia, komentarze konsultantów
5. Wdrożenie planu działań: ustalenie priorytetów, monitorowanie